De energiedichtheid van diesel is hoog


De belangrijkste indicatoren van diesel zijn: ontvlambaarheid, verdamping, mobiliteit, stabiliteit en corrosie enzovoort.

Ontvlambaarheid (brand):

Diesel verbranding van het niveau van een directe impact op het werk van dieselmotoren. Cetanummer is een belangrijke indicator van de ontstekings- en verbrandingsprestaties van diesel in de motor. Het cetaannummer van de dieselbrandstof heeft direct invloed op het verbrandingsproces van de brandstof in de dieselmotor.

Dieselolie heeft een hoge cetaannummer, zijn lage ontstekingspunt, makkelijk te spontane verbranding in de dieselmotor, de motor werkt vlot. Als het cetaan aantal diesel te laag is, is biodiesel brandstof moeilijk te verbranden, ontstaat er een abnormale verbranding, vermindert de motorvermogen. Maar het cetaan aantal diesel mag niet te hoog zijn, als te hoog, diesel kan niet volledig worden verbrand, het brandstofverbruik stijgt.

Het cetaan aantal diesel is gerelateerd aan de chemische samenstelling ervan. Meer informatie over olie-informatie-olie-informatietechnologie, let op de openbare olierichting. Biodiesel Het n-alkaan heeft het hoogste cetanummer, gevolgd door het cycloalkaan, en de polycyclische aromatische koolwaterstof heeft het laagste cetaannummer. Meestal moet het cetaan aantal diesel in het bereik van 45 ~ 60 liggen.

(2) Verdamping:

Om de motor te starten en goed te werken, moet de diesel een goede verdamping hebben. Maar de verdamping kan niet te sterk zijn, omdat de verdampingssnelheid te snel is, het branden verzamelt veel diesel, zodat het motorwerk niet stabiel is. Tegelijkertijd is de verdamping sterk, dat wil zeggen de fractie is licht, de viscositeit moet klein zijn, niet alleen de slijtage van de brandstofpomp, Biodiesel, maar ook de spuitkwaliteit verminderen, zodat het verbrandingsproces verslechtert. Dit betekent dat de verdamping van diesel te sterk of te arm is, dat wil zeggen dat de fractie te licht of te zwaar is, is niet geschikt. De verdamping van dieselbrandstof wordt vooral beoordeeld door het distillatiebereik en het gesloten flitspunt.

① Distillatiebereik

50% herstel temperatuur: hoe lager de temperatuur, wat aangeeft dat de lichte diesel componenten, hoe beter de verdamping, biodiesel, zodat diesel makkelijk te starten is. Standaard 50% van de bepalingen van de herstel temperatuur is niet hoger dan 300 ℃.

90% hersteltemperatuur en 95% hersteltemperatuur: hoe lager de temperatuur, wat aangeeft dat de minder zware componenten in diesel, dieselbrandstof de prestatie- en dieselmotorvermogen kunnen verbeteren, biodiesel het brandstofverbruik verminderen en de mechanische slijtage verminderen. De standaard biedt 90% herstel temperatuur en 95% herstel temperatuur niet hoger dan 355 ℃ en 365 ℃, respectievelijk.

② flitspunt

Het flitspunt van diesel is zowel een project om de verdamping van diesel te controleren en een project om de stabiliteit van diesel te waarborgen. Over het algemeen wordt aangenomen dat lichte brandstof bij opslag en transport, het flitspunt hoger is dan 35 ° C veilig is. De norm geeft aan dat het flitspunt van diesel nr. 0 niet lager is dan 55 ° C.

Diesel is een mengsel van lichte aardolieproducten en complexe koolwaterstoffen (ongeveer 10 tot 22 koolstofatomen). Voor dieselbrandstof. Voornamelijk door de destillatie van ruwe olie, katalytische kraken, hete kraken.

Het belangrijkste gebruik van diesel is voor dieselmotoren voor voertuigen en schepen. In vergelijking met benzine is de dieseldichtheid hoog, het brandstofverbruik is laag. Biodiesel Diesel heeft een laag energieverbruik, dus sommige kleine auto's en zelfs high performance auto's veranderen ook in diesel.

Diesel wordt gekenmerkt door een lage zelfontstekingstemperatuur, zodat de dieselmotor geen ontstekingsapparatuur nodig heeft, zoals vonkproppen, die perslucht gebruiken om de luchttemperatuur te verhogen, zodat de luchttemperatuur de spontane dieselverbrandingstest overschrijdt en vervolgens met diesel wordt gespoten , dieselspray en lucht Gemengd tegelijkertijd eigen ontstekingsverbranding. Vanuit het prestatie-oogpunt heeft de binnenlandse traditionele dieselmotor mensen omvangrijk, vibratie en geluid verleend en de uitstoot van ernstige vervuiling indrukken, zodat de basale binnenlandse benzinemotoren worden gebruikt, maar in de afgelopen jaren zijn buitenlandse bekende autodealers begonnen met introduceer een aantal van de nieuwste dieselmotortechnologie. Aan China, die de mensen sterker op de dieselmotor heeft verbeterd, heeft Biodiesel zoals FAW-Volkswagen zojuist de TDI-dieselmotor Bora gelanceerd, de milieubescherming, het vermogen en het rijcomfort zijn niet minderwaardig dan de benzinemotor , maar heeft ook een uniek dieselmotor koppel en ultra laag brandstofverbruik, de markt De vooruitzichten zijn zeer veelbelovend.