Trade Wars schaden het vertrouwen in de industrie

Toenemende spanningen in de wereldhandel hebben het ondernemersvertrouwen en de vraag naar chemicaliën aangetast. Consumenten bezuinigen op grote tickets zoals auto's, huizen en consumentenelektronica. Dat vertraagt ​​de groei. Kapitaaluitgaven zullen ook worden aangepast aan de marktomstandigheden.

De vooruitzichten voor economische groei zijn niet goed

De wereldeconomie heeft te kampen met meerdere tegenwind. De groei is traag in Europa, China is vertraagd, India vertraagt ​​en Brazilië moet zich nog volledig herstellen. , met een sprankje hoop dat dingen tegen het einde van het jaar kunnen verbeteren, kan het van korte duur zijn.

Op handelsgebied worden de VS ook geconfronteerd met een vertraging van de wereldeconomie en een verminderde externe vraag naar chemicaliën als gevolg van handelsbelemmeringen. Een van de grootste vrees is dat we in een slechte handelsoorlog gaan belanden. Omdat de tarieven beide productie en consumptie. "

De ACC verwacht dat het BBP van de VS in 2019 met 2,5 procent zal groeien, dankzij hogere bedrijfsinvesteringen. Dat is echter minder dan 2,9 procent in 2018 en de groei zal naar verwachting vertragen tot 1,9 procent in 2019 en 1,8 procent in 2020.

De industrie kijkt ernaar uit om de handel te normaliseren

Terwijl wij belastinghervorming, deregulering en goedkope grondstoffen hebben gezorgd voor gunstige voorwaarden voor de petrochemische producenten van het land, wijzen handelswind op langzamere groeivooruitzichten. Een recent plan om tarieven in te stellen op alle invoer uit Mexico heeft de industrie hard getroffen. de handelsoorlog vertoont geen tekenen van beëindiging. Deze bedreigingen schaden het vertrouwen van bedrijven en consumenten. De ontwikkeling van de wereldwijde industrie is gebaseerd op internationale handel. De handelsovereenkomst tussen de VS, Mexico en Canada (USMCA) moet worden geratificeerd.

Toenemende handelsspanningen, dalende solvabiliteit van Europese banken en stijgende mondiale schulden hebben allemaal invloed op de bredere economische omgeving. Automarkten in China en Europa blijven verzwakken zonder enig teken van herstel in zicht. Zwakte in met name de auto-industrie in China leidt tot een wereldwijde overvloed aan veel belangrijke plastic producten. Voor downstream-producten is de Chinese markt erg belangrijk. De Chinese vraag naar producten zoals polycarbonaat, ABS en HIPS heeft 50% van het totaal in de wereld benaderd of overschreden.

Volgens de ACC daalt de verkoop van lichte voertuigen in de VS van 17,2 miljoen in 2018 tot 16,8 miljoen in 2019, 16,6 miljoen in 2020 en 16,5 miljoen in 2021. De cyclus van de auto-industrie heeft duidelijk een piek bereikt.

De Europese automarkt is stabieler dan die van Azië, maar het is te vroeg om een ​​herstel in de tweede helft te voorspellen. Het hangt af van de internationale handel en het consumentenvertrouwen.

Slechte investeringsvooruitzichten

Ons schaliegas blijft aanzienlijke investeringen aantrekken, volgens ACC-gegevens. Eind mei 2019 hadden de Verenigde Staten 336 nieuwe chemische projecten aangekondigd met een totale investering van $ 204 miljard, waarvan 70 procent buitenlands was. investeringen zullen in de toekomst vertragen, vooral als de vooruitzichten voor handel onzeker zijn.

ACC verwacht dat de kapitaaluitgaven in de Amerikaanse chemische industrie in 2019 met 5,4 procent zullen groeien tot $ 35 miljard. De groei van de kapitaaluitgaven in de Amerikaanse chemiesector zal echter vertragen tot 4,9 procent in 2020 en nog eens 4,1 procent in 2021.


ZHEJIANGJIAAO ENPROTECH STOCK CO., LTD

TOEVOEGEN: No.1 Economische & Ontwikkelingszone, Tongxiang, Zhejiang, China

Contact: Grijs Li

Gray LI Mobile: 0086-15888317761

Contact: Joey Deng

Joey Deng Mobile: 0086-13763320723

TEL: 86-573-88623097

FAX: 86-573-88623119

E-mail: onderzoek@jiaaohuanbao.com